Actievoorwaarden

Op al onze reizen zijn de ANVR-Consumentenvoorwaarden en de Algemene Reisvoorwaarden Kras van toepassing. Tijdens acties gelden er specifieke voorwaarden welke u hieronder kunt lezen.

Kortingsdagen

Actievoorwaarden ‘Kortingsdagen tot €300 korting p.p.’ van maandag 15 juli t/m maandag 29 juli 2019. Tot € 300,- korting per persoon op alle boekbare reizen met vertrek vanaf 15 juli tot en met 31 december 2019. Verder in deze voorwaarden genoemd als ‘deze Actie’.

Uw korting is afhankelijk van de soort reis die u boekt en is al direct verrekend in de prijzen op de website. In de prijsberekening op de website kunt u zien hoeveel uw korting bedraagt. Een uitzondering hierop zijn de zeecruises zonder vlieg- en/of busreis. Voor deze reizen wordt de korting van € 25,- per boeking ná het boeken handmatig toegekend.

De hoogte van de korting is afhankelijk van de soort reis:

Zonvakanties – Long Haul
Tot 300 euro korting p.p.
Zonvakanties – Medium Haul
Tot 300 euro korting p.p.
Rondreizen
Tot 300 euro korting p.p.
Zeecruises
Tot 300 euro korting p.p.
Riviercruises
Tot 100 euro korting p.p.
Autovakanties Europa
Tot 50 euro korting p.p.
Autovakanties NL, BE, LUX, DE
Tot 25 euro korting p.p.
Busreizen
Tot 100 euro korting p.p.
Stedentrips
Tot 75 euro korting p.p.
Singlereizen
Tot 200 euro korting p.p.
Actieve vakanties
Tot 80 euro korting p.p.

Overige voorwaarden:
- ‘Deze Actie’ is alleen geldig op nieuwe boekingen van arrangementen gepubliceerd op www.kras.nl gemaakt tussen maandag 15 juli 2019 en maandag 29 juli 2019 23:59 uur via www.kras.nl of via het callcenter (geopend op werkdagen en zaterdag van 08:30 uur tot 23:00 uur, op zondag van 10.00 uur tot 23.00 uur). Dus niet geldig bij wijzigingen op reeds gemaakte boekingen.
- ‘Deze Actie’ geldt op alle boekbare reizen met vertrekdata vanaf 15 juli tot en met 31 december 2019.
- ‘Deze Actie’ geldt op reizen met minimaal 1 overnachting. Dagtochten zijn daarom uitgesloten van kortingen.
- ‘Deze Actie’ is niet geldig in combinatie met andere kortingen. Indien er tijdens deze campagne (maandag 15 juli tot en met maandag 29 juli 2019) ook Kras Actiekorting, Kras Voordeelweek Korting, Rondreizensale, Vroegboekkorting of een andere Kras kortingscampagne van toepassing is, dan ontvangt u van ons de korting die hoort bij de actie met het hoogste kortingsbedrag. De kortingen van deze acties kunnen niet bij elkaar worden opgeteld.
- Kinderen t/m 1 jaar krijgen geen korting.
- De op de website getoonde prijzen zijn per persoon, berekend o.b.v. 2 personen exclusief reserveringskosten en Calamiteitenfonds.
- ‘Deze Actie’ geldt niet op maatwerk groepsreizen waarvan de reisnummers beginnen met de letters ‘gw’ of ‘gz’.
- Op al onze reizen zijn de ANVR-Reizigersvoorwaarden en de Algemene Reisvoorwaarden Kras van toepassing.
- Kras sluit iedere aansprakelijkheid voor eventuele schade of kosten die voortvloeien uit dan wel direct of indirect verband houden met ‘deze Actie’ uit.

Beste prijsbelofte & Omruilgemak - Winteraanbod

Actievoorwaarden KRAS ‘Beste prijsbelofte‘ en ‘Omruilgemak’ van woensdag 5 juni 2019 t/m donderdag 26 maart 2020. Verder in deze voorwaarden genoemd als ‘deze Actie’.

Deze voorwaarden zijn van toepassing op de KRAS belofte, die uitsluitend gelden op door KRAS aangeboden pakketreizen. De garanties bestaan uit: Beste Prijsbelofte en Omruilgemak.

Algemene voorwaarden
· De KRAS Beste Prijsbelofte en Omruilgemak zijn uitsluitend van toepassing op door KRAS georganiseerde pakketreizen die ten tijde van het maken van de boeking in het boekingssysteem van KRAS beschikbaar en boekbaar zijn. Deze KRAS beloftes zijn niet van toepassing op het aanbod van TUI en/of andere merken van TUI.
· De KRAS Beste Prijsbelofte en Omruilgemak gelden alleen voor de door KRAS georganiseerde pakketreizen gereserveerd via kras.nl, KRAS Customer Service Center, één van de TUI winkels, Mobiele Reis Adviseurs of bij KRAS aangesloten reisagenten (hierna te noemen: kanalen).
· Voor boekingen geldt dat zover in deze voorwaarden daarvan niet uitdrukkelijk wordt afgeweken, de ANVR Reisvoorwaarden, de Algemene Reisvoorwaarden KRAS (te vinden op https://www.kras.nl/download/AlgemeneInfoEnReisvoorwaarden.PDF ) en de Garantieregeling van de Stichting Garantiefonds Reizen, de garantieregeling van het Calamiteitenfonds onverminderd van toepassing zijn. Daarnaast zijn de aanvullende voorwaarden, waaronder de Algemene Vervoersvoorwaarden van de desbetreffende luchtvaartmaatschappij en de Algemene Voorwaarden van de desbetreffende accommodatie(s) onverminderd van toepassing.
· De KRAS Beste Prijsbelofte en Omruilgemak gelden op boekingen gemaakt vanaf 05/06/2019 t/m 26/03/2020 en met een vertrekdatum vanaf 01/11/2019 t/m 31/03/2020.
· KRAS heeft te allen tijde het recht om de KRAS Beste Prijsbelofte en Omruilgemak aan te passen in onder andere situaties waarin er sprake is van een technische storing, druk- of zetfout of er een verdenking van fraude bestaat.
· KRAS behoudt zich het recht voor om de KRAS Beste Prijsbelofte en Omruilgemak te beëindigen, voorwaarden, bepalingen of informatie naar eigen goeddunken en zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen, zonder dat KRAS daardoor op enigerlei wijze tot vergoeding van schade is gehouden jegens de deelnemers c.q. reizigers.
· Wijzigingen, stopzetten, of aanpassingen van de voorwaarden of de inhoud van de KRAS Beste Prijsbelofte en Omruilgemak zal door KRAS bekend worden gemaakt via de website www.kras.nl/actievoorwaarden .
· Voor boekingen gemaakt via een Nederlands kanaal is Nederlands recht van toepassing.
· Eventuele vragen, opmerkingen of klachten op de KRAS Beste Prijsbelofte en Omruilgemak en haar voorwaarden kunnen worden gesteld via bovengenoemde kanalen.
· Aanvullende voorwaarden: naast de voorwaarden die staan vermeld onder het kopje ‘ALGEMENE VOORWAARDEN’ zijn de volgende aanvullende voorwaarden van toepassing op ‘omruilgemak’ en ‘beste prijsbelofte’.

Voorwaarden Omruilgemak
· Deelname aan het Omruilgemak staat open voor consumenten vanaf 18 jaar, die in het bezit zijn van een geldig reisdocument (hierna te noemen ‘Deelnemer’). Minderjarigen kunnen deelnemen aan het KRAS Omruilgemak mits zij toestemming van een ouder/voogd hebben en dit op grond van deze actievoorwaarden is toegestaan. Het omruilgemak geldt uitsluitend op door KRAS aangeboden vooraf georganiseerde pakketreizen: Rondreizen, Riviercruises, Zonvakanties, Culinaire reizen, Stedentrips en Autovakanties, Actieve vakanties en Busreizen. Overige reizen zijn uitgesloten van de omruilgarantie.
· Het omruilgemak geldt niet op boekingen die zijn gemaakt voor 05 juni 2019 en na 27 maart 2020 en is niet van toepassing op boekingen die op aanvraag zijn gemaakt en daarmee buiten de standaard voorraad vallen, door kanalen samengestelde reizen en de verkoop van losse vliegtickets, Vakantiehuizen, Wintersport, Zeecruises, en Gekoppelde Reisarrangementen.
· Wanneer er een vliegreis is inbegrepen in de reis dient de geboekte en de om te boeken vlucht te vertrekken vanaf een Nederlandse luchthaven, waarbij de vlucht uitsluitend moet worden uitgevoerd door TUIfly (TUI Airlines Nederland B.V.), KLM, Emirates (Indonesië/Bali), Garuda Indonesia (Indonesië/Bali), Turkish Airlines, Transavia, Air Malta, Vueling, TUI België, Easyjet, Easyjet Europe, Finnair (China), Eva Air (Thailand), Air Canada, Air Transat, Air France, Baltic Air, Delta (Costa Rica), Aer Lingus (Ierland), Etihad (Azië diverse bestemmingen), Iceland Air, Garuda (Indonesie), Lufthansa (Rusland, China, Georgie, Baltische Staten), LOT (Polen, Georgië), China Eastern (China), Royal Jordanian, Singapore Airlines (Azië diverse bestemmingen), Turkish Airlines en United (USA, Costa Rica, Mexico). Dit geldt zowel voor de reis die men heeft geboekt als de nieuw gewijzigde boeking.
· Het omruilgemak betekent dat een pakketreis zonder opgave van reden en zonder wijzigingskosten verschuldigd te zijn, eenmalig kan worden omgeboekt naar een andere pakketreis uit hetzelfde seizoen waarin aanvankelijk zou worden gereisd. Annulering van een of meerdere reizen zijn hiervan uitgesloten.
· Omboeken kan tot uiterlijk 42 dagen voor vertrekdatum.
· Omruilen kan uitsluitend worden uitgevoerd via het KRAS Customer Service Center, één van de TUI winkels, Mobiele Reis Adviseurs of bij KRAS aangesloten reisagenten.
· Enkel de hoofdboeker van de boeking kan de boeking eenmalig wijzigen. Wordt er nadien nog een wijziging gevraagd, dan gelden de normale wijzigingskosten zoals opgenomen in de Algemene Reisvoorwaarden KRAS.
· Met betrekking tot het wijzigen van een bestaande boeking geldt:
o De bestaande reis moet worden omgeboekt voor een door KRAS aangeboden vooraf georganiseerde pakketreis, waar de omruilgarantie op ziet zoals eerder omschreven.
o De accommodatie en luchthaven (wanneer een vlucht is inbegrepen) van aankomst mogen niet hetzelfde zijn als in de bestaande boeking.
o Indien de bestaande boeking wordt gewijzigd en de nieuwe reissom valt hoger uit dan in de oorspronkelijke boekingsbevestiging, dient de klant het verschil bij te betalen. Indien de nieuwe reissom lager uitvalt, is de lagere reissom verschuldigd en wordt de eventueel reeds voldane aanbetaling verrekend binnen de 14 dagen.
o De waarde van de gewijzigde boeking wordt bepaald op het moment van omboeken en voor de op dat moment geldende prijzen.
o De waarde van de oorspronkelijke boeking is bepaald op het moment van boeking ervan en bevestigd in de oorspronkelijke boekingsbevestiging.
o Elke wijziging die niet onder bovenstaande voorwaarden valt, is automatisch aan de normale wijzigingskosten onderworpen.

Voorwaarden KRAS Beste Prijsbelofte

· Deelname aan de KRAS Beste Prijsbelofte staat open voor consumenten vanaf 18 jaar, die in het bezit zijn van een geldig reisdocument (hierna te noemen ‘Deelnemer’). Minderjarigen kunnen deelnemen aan de KRAS Beste Prijsbelofte mits zij toestemming van een ouder/voogd hebben en dit op grond van deze actievoorwaarden is toegestaan.
· De actieperiode loopt van 05 juni 2019 tot en met 26 maart 2020 (hierna te noemen ‘Actieperiode’). Dit betekent dat de KRAS Beste Prijsbelofte alleen geldt voor boekingen die zijn gemaakt van 05 juni 2019 tot en met 26 maart 2020. Indien een boeking na deze datum heeft plaatsgevonden, kan er geen beroep meer worden gedaan op de KRAS Beste Prijsbelofte.
· De KRAS Beste Prijsbelofte geldt op de door KRAS georganiseerde Rondreizen (pakketreizen die te vinden zijn op: www.kras.nl/rondreis ), Riviercruises (te vinden op: www.kras.nl/cruise/riviercruise ), Busreizen (te vinden op: www.kras.nl/busreizen ), Actieve vakanties (te vinden op: www.kras.nl/actief ), Autovakanties (pakketreizen die te vinden zijn op: www.kras.nl/autovakantie ), Culinaire reizen (pakketreizen die te vinden zijn op: www.kras.nl/culinair ) en Stedentrips (pakketreizen die te vinden zijn op: www.kras.nl/stedentrips ).
· Daarnaast geldt de KRAS Beste Prijsbelofte op de door KRAS georganiseerde Zonvakanties (die te vinden zijn op: www.kras.nl/zonvakanties ), uitsluitend in combinatie met een vlucht vanaf een Nederlandse luchthaven door TUIfly (TUI Airlines Nederland B.V.), KLM, Emirates (Indonesië/Bali), Garuda Indonesia (Indonesië/Bali), Turkish Airlines, Transavia, Air Malta, Vueling, TUI België, Easyjet, Easyjet Europe, Finnair (China), Eva Air (Thailand), Air Canada, Air Transat, Air France, Baltic Air, Delta (Costa Rica), Aer Lingus (Ierland), Etihad (Azië diverse bestemmingen), Iceland Air, Garuda (Indonesie), Lufthansa (Rusland, China, Georgie, Baltische Staten), LOT (Polen, Georgië), China Eastern (China), Royal Jordanian, Singapore Airlines (Azië diverse bestemmingen), Turkish Airlines en United (USA, Costa Rica, Mexico) allen met een maximum reisduur van 24 dagen.
· De KRAS Beste Prijsbelofte houdt tevens in dat wanneer er tussen de vijf en vier weken (tussen de 35 en 28 dagen) voor vertrekdatum en binnen de gestelde Actieperiode exact dezelfde KRAS pakketreis op www.kras.nl (met in achtneming van onderhavige voorwaarden) goedkoper wordt aangeboden, het verschil in prijs eenmalig kan worden teruggevraagd (hierna te noemen de ‘Restitutie’).
· Enkel de hoofdboeker van de reis kan een beroep doen op de KRAS Beste Prijsgarantie.
· Restitutie van het verschil kan uitsluitend worden aangevraagd via de KRAS Customer Service Center, één van de TUI winkels, Mobiele Reis Adviseurs of bij KRAS aangesloten reisagenten en wordt in overleg tussen de Deelnemer en de KRAS Customer Service Center, één van de TUI winkels, Mobiele Reis Adviseurs of bij KRAS aangesloten reisagenten uitbetaald. Kijk voor de bereikbaarheid en contactgegevens van de Customer Service Center op www.kras.nl .
· Restitutie van het verschil kan worden aangevraagd wanneer Deelnemer kan bewijzen dat er sprake is van een verschil in de reissom van de huidige boeking en de op dat moment geldende prijs, daarbij uitgaande van de reissom die op de uiteindelijke kassabon wordt getoond. Een dergelijke bewijs is bijvoorbeeld: een print screen of foto waarop te allen tijde de verschillende reiselementen, alsmede de geldende prijs op dat moment, de datum en tijdstip waarop het bewijs is gemaakt, duidelijk staan vermeld (hierna te noemen ‘Bewijs’). Of en in hoeverre het door de Deelnemer geleverde Bewijs toereikend wordt geacht, is ter uitsluitende beoordeling van KRAS.
· Om Restitutie aan te kunnen vragen dient de Deelnemer in ieder geval de boekingsbevestiging van de huidige boeking en het Bewijs te overleggen.
· De waarde van de huidige boeking is bepaald op het moment van boeken en bevestigd in de oorspronkelijke boekingsbevestiging.
· Restitutie kan uitsluitend worden aangevraagd tussen de vijf en vier weken (tussen de 35 en 28 dagen) voor vertrekdatum, maar moet te allen tijde plaatsvinden op dezelfde dag als het (op)maken van bovengenoemd Bewijs, bij gebreke waarvan het recht op (aanvraag van) restitutie vervalt.
· Restitutie kan eenmalig worden aangevraagd, na de eerste overeengekomen Restitutie kan niet nogmaals een opvolgende Restitutie worden aangevraagd voor dezelfde reis met hetzelfde boekingsnummer.
· Met betrekking tot het uitkeren van een Restitutie geldt dat precies alle reiselementen gelijk moeten blijven, deze reiselementen omvatten onder andere (maar niet uitsluitend):
o De bestemming, accommodatie (waaronder kamertype en verzorging), vertrek en aankomst luchthaven en eventuele transfer.
o Het reisgezelschap dient ongewijzigd te blijven in specifieke personen en in grootte.
o De reisdatum, -duur en periode dienen ongewijzigd te blijven.
o Het vluchtnummer en de vluchtklasse dienen ongewijzigd te blijven.
· De KRAS Beste Prijsbelofte geldt niet op reeds gemaakte boekingen vóór of na de Boekingsperiode en is niet van toepassing op losse vliegtickets, Vakantiehuizen, Wintersport, Zeecruises en Segmentboekingen (samengestelde reizen).

Beste prijsbelofte & Omruilgemak - Zomeraanbod

Actievoorwaarden KRAS ‘Beste prijsbelofte‘ en ‘Omruilgemak’ van woensdag 1 mei t/m woensdag 30 oktober 2019. Verder in deze voorwaarden genoemd als ‘deze Actie’.

Deze voorwaarden zijn van toepassing op de KRAS belofte, die uitsluitend gelden op door KRAS aangeboden pakketreizen. De garanties bestaan uit: Beste Prijsbelofte en Omruilgemak.

Algemene voorwaarden
· De KRAS Beste Prijsbelofte en Omruilgemak zijn uitsluitend van toepassing op door KRAS georganiseerde pakketreizen die ten tijde van het maken van de boeking in het boekingssysteem van KRAS beschikbaar en boekbaar zijn. Deze KRAS beloftes zijn niet van toepassing op het aanbod van TUI en/of andere merken van TUI.
· De KRAS Beste Prijsbelofte en Omruilgemak gelden alleen voor de door KRAS georganiseerde pakketreizen gereserveerd via kras.nl, KRAS Customer Service Center, één van de TUI winkels, Mobiele Reis Adviseurs of bij KRAS aangesloten reisagenten (hierna te noemen: kanalen).
· Voor boekingen geldt dat zover in deze voorwaarden daarvan niet uitdrukkelijk wordt afgeweken, de ANVR Reisvoorwaarden, de Algemene Reisvoorwaarden KRAS (te vinden op https://www.kras.nl/download/AlgemeneInfoEnReisvoorwaarden.PDF ) en de Garantieregeling van de Stichting Garantiefonds Reizen, de garantieregeling van het Calamiteitenfonds onverminderd van toepassing zijn. Daarnaast zijn de aanvullende voorwaarden, waaronder de Algemene Vervoersvoorwaarden van de desbetreffende luchtvaartmaatschappij en de Algemene Voorwaarden van de desbetreffende accommodatie(s) onverminderd van toepassing.
· De KRAS Beste Prijsbelofte en Omruilgemak gelden op boekingen gemaakt vanaf 01/05/2019 t/m 30/10/2019 en met een vertrekdatum vanaf 02/05/2019 t/m 31/10/2019.
· KRAS heeft te allen tijde het recht om de KRAS Beste Prijsbelofte en Omruilgemak aan te passen in onder andere situaties waarin er sprake is van een technische storing, druk- of zetfout of er een verdenking van fraude bestaat.
· KRAS behoudt zich het recht voor om de KRAS Beste Prijsbelofte en Omruilgemak te beëindigen, voorwaarden, bepalingen of informatie naar eigen goeddunken en zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen, zonder dat KRAS daardoor op enigerlei wijze tot vergoeding van schade is gehouden jegens de deelnemers c.q. reizigers.
· Wijzigingen, stopzetten, of aanpassingen van de voorwaarden of de inhoud van de KRAS Beste Prijsbelofte en Omruilgemak zal door KRAS bekend worden gemaakt via de website www.kras.nl/actievoorwaarden .
· Voor boekingen gemaakt via een Nederlands kanaal is Nederlands recht van toepassing.
· Eventuele vragen, opmerkingen of klachten op de KRAS Beste Prijsbelofte en Omruilgemak en haar voorwaarden kunnen worden gesteld via bovengenoemde kanalen.
· Aanvullende voorwaarden: naast de voorwaarden die staan vermeld onder het kopje ‘ALGEMENE VOORWAARDEN’ zijn de volgende aanvullende voorwaarden van toepassing op ‘omruilgemak’ en ‘beste prijsbelofte’.

Voorwaarden Omruilgemak
· Deelname aan het Omruilgemak staat open voor consumenten vanaf 18 jaar, die in het bezit zijn van een geldig reisdocument (hierna te noemen ‘Deelnemer’). Minderjarigen kunnen deelnemen aan het KRAS Omruilgemak mits zij toestemming van een ouder/voogd hebben en dit op grond van deze actievoorwaarden is toegestaan. Het omruilgemak geldt uitsluitend op door KRAS aangeboden vooraf georganiseerde pakketreizen: Rondreizen, Riviercruises, Zonvakanties, Culinaire reizen, Stedentrips en Autovakanties, Actieve vakanties en Busreizen. Overige reizen zijn uitgesloten van de omruilgarantie.
· Het omruilgemak geldt niet op boekingen die zijn gemaakt voor 01 mei 2019 en na 30 oktober 2019 en is niet van toepassing op boekingen die op aanvraag zijn gemaakt en daarmee buiten de standaard voorraad vallen, door kanalen samengestelde reizen en de verkoop van losse vliegtickets, Vakantiehuizen, Wintersport, Zeecruises, en Gekoppelde Reisarrangementen.
· Wanneer er een vliegreis is inbegrepen in de reis dient de geboekte en de om te boeken vlucht te vertrekken vanaf een Nederlandse luchthaven, waarbij de vlucht uitsluitend moet worden uitgevoerd door TUIfly (TUI Airlines Nederland B.V.), KLM, Emirates (Indonesië/Bali), Garuda Indonesia (Indonesië/Bali), Turkish Airlines, Transavia, Air Malta, Vueling, TUI België, Easyjet, Easyjet Europe, Finnair (China), Eva Air (Thailand), Air Canada, Air Transat, Air France, Baltic Air, Delta (Costa Rica), Aer Lingus (Ierland), Etihad (Azië diverse bestemmingen), Iceland Air, Garuda (Indonesie), Lufthansa (Rusland, China, Georgie, Baltische Staten), LOT (Polen, Georgië), China Eastern (China), Royal Jordanian, Singapore Airlines (Azië diverse bestemmingen), Turkish Airlines en United (USA, Costa Rica, Mexico). Dit geldt zowel voor de reis die men heeft geboekt als de nieuw gewijzigde boeking.
· Het omruilgemak betekent dat een pakketreis zonder opgave van reden en zonder wijzigingskosten verschuldigd te zijn, eenmalig kan worden omgeboekt naar een andere pakketreis uit hetzelfde seizoen waarin aanvankelijk zou worden gereisd. Annulering van een of meerdere reizen zijn hiervan uitgesloten.
· Omboeken kan tot uiterlijk 42 dagen voor vertrekdatum.
· Omruilen kan uitsluitend worden uitgevoerd via het KRAS Customer Service Center, één van de TUI winkels, Mobiele Reis Adviseurs of bij KRAS aangesloten reisagenten.
· Enkel de hoofdboeker van de boeking kan de boeking eenmalig wijzigen. Wordt er nadien nog een wijziging gevraagd, dan gelden de normale wijzigingskosten zoals opgenomen in de Algemene Reisvoorwaarden KRAS.
· Met betrekking tot het wijzigen van een bestaande boeking geldt:
o De bestaande reis moet worden omgeboekt voor een door KRAS aangeboden vooraf georganiseerde pakketreis, waar de omruilgarantie op ziet zoals eerder omschreven.
o De accommodatie en luchthaven (wanneer een vlucht is inbegrepen) van aankomst mogen niet hetzelfde zijn als in de bestaande boeking.
o Indien de bestaande boeking wordt gewijzigd en de nieuwe reissom valt hoger uit dan in de oorspronkelijke boekingsbevestiging, dient de klant het verschil bij te betalen. Indien de nieuwe reissom lager uitvalt, is de lagere reissom verschuldigd en wordt de eventueel reeds voldane aanbetaling verrekend binnen de 14 dagen.
o De waarde van de gewijzigde boeking wordt bepaald op het moment van omboeken en voor de op dat moment geldende prijzen.
o De waarde van de oorspronkelijke boeking is bepaald op het moment van boeking ervan en bevestigd in de oorspronkelijke boekingsbevestiging.
o Elke wijziging die niet onder bovenstaande voorwaarden valt, is automatisch aan de normale wijzigingskosten onderworpen.

Voorwaarden KRAS Beste Prijsbelofte

· Deelname aan de KRAS Beste Prijsbelofte staat open voor consumenten vanaf 18 jaar, die in het bezit zijn van een geldig reisdocument (hierna te noemen ‘Deelnemer’). Minderjarigen kunnen deelnemen aan de KRAS Beste Prijsbelofte mits zij toestemming van een ouder/voogd hebben en dit op grond van deze actievoorwaarden is toegestaan.
· De actieperiode loopt van 01 mei 2019 tot en met 30 oktober 2019 (hierna te noemen ‘Actieperiode’). Dit betekent dat de KRAS Beste Prijsbelofte alleen geldt voor boekingen die zijn gemaakt van 01 mei 2019 tot en met 30 oktober 2019. Indien een boeking na deze datum heeft plaatsgevonden, kan er geen beroep meer worden gedaan op de KRAS Beste Prijsbelofte.
· De KRAS Beste Prijsbelofte geldt op de door KRAS georganiseerde Rondreizen (pakketreizen die te vinden zijn op: www.kras.nl/rondreis ), Riviercruises (te vinden op: www.kras.nl/cruise/riviercruise ), Busreizen (te vinden op: www.kras.nl/busreizen ), Actieve vakanties (te vinden op: www.kras.nl/actief ), Autovakanties (pakketreizen die te vinden zijn op: www.kras.nl/autovakantie ), Culinaire reizen (pakketreizen die te vinden zijn op: www.kras.nl/culinair ) en Stedentrips (pakketreizen die te vinden zijn op: www.kras.nl/stedentrips ).
· Daarnaast geldt de KRAS Beste Prijsbelofte op de door KRAS georganiseerde Zonvakanties (die te vinden zijn op: www.kras.nl/zonvakanties ), uitsluitend in combinatie met een vlucht vanaf een Nederlandse luchthaven door TUIfly (TUI Airlines Nederland B.V.), KLM, Emirates (Indonesië/Bali), Garuda Indonesia (Indonesië/Bali), Turkish Airlines, Transavia, Air Malta, Vueling, TUI België, Easyjet, Easyjet Europe, Finnair (China), Eva Air (Thailand), Air Canada, Air Transat, Air France, Baltic Air, Delta (Costa Rica), Aer Lingus (Ierland), Etihad (Azië diverse bestemmingen), Iceland Air, Garuda (Indonesie), Lufthansa (Rusland, China, Georgie, Baltische Staten), LOT (Polen, Georgië), China Eastern (China), Royal Jordanian, Singapore Airlines (Azië diverse bestemmingen), Turkish Airlines en United (USA, Costa Rica, Mexico) allen met een maximum reisduur van 24 dagen.
· De KRAS Beste Prijsbelofte houdt tevens in dat wanneer er tussen de vijf en vier weken (tussen de 35 en 28 dagen) voor vertrekdatum en binnen de gestelde Actieperiode exact dezelfde KRAS pakketreis op www.kras.nl (met in achtneming van onderhavige voorwaarden) goedkoper wordt aangeboden, het verschil in prijs eenmalig kan worden teruggevraagd (hierna te noemen de ‘Restitutie’).
· Enkel de hoofdboeker van de reis kan een beroep doen op de KRAS Beste Prijsgarantie.
· Restitutie van het verschil kan uitsluitend worden aangevraagd via de KRAS Customer Service Center, één van de TUI winkels, Mobiele Reis Adviseurs of bij KRAS aangesloten reisagenten en wordt in overleg tussen de Deelnemer en de KRAS Customer Service Center, één van de TUI winkels, Mobiele Reis Adviseurs of bij KRAS aangesloten reisagenten uitbetaald. Kijk voor de bereikbaarheid en contactgegevens van de Customer Service Center op www.kras.nl .
· Restitutie van het verschil kan worden aangevraagd wanneer Deelnemer kan bewijzen dat er sprake is van een verschil in de reissom van de huidige boeking en de op dat moment geldende prijs, daarbij uitgaande van de reissom die op de uiteindelijke kassabon wordt getoond. Een dergelijke bewijs is bijvoorbeeld: een print screen of foto waarop te allen tijde de verschillende reiselementen, alsmede de geldende prijs op dat moment, de datum en tijdstip waarop het bewijs is gemaakt, duidelijk staan vermeld (hierna te noemen ‘Bewijs’). Of en in hoeverre het door de Deelnemer geleverde Bewijs toereikend wordt geacht, is ter uitsluitende beoordeling van KRAS.
· Om Restitutie aan te kunnen vragen dient de Deelnemer in ieder geval de boekingsbevestiging van de huidige boeking en het Bewijs te overleggen.
· De waarde van de huidige boeking is bepaald op het moment van boeken en bevestigd in de oorspronkelijke boekingsbevestiging.
· Restitutie kan uitsluitend worden aangevraagd tussen de vijf en vier weken (tussen de 35 en 28 dagen) voor vertrekdatum, maar moet te allen tijde plaatsvinden op dezelfde dag als het (op)maken van bovengenoemd Bewijs, bij gebreke waarvan het recht op (aanvraag van) restitutie vervalt.
· Restitutie kan eenmalig worden aangevraagd, na de eerste overeengekomen Restitutie kan niet nogmaals een opvolgende Restitutie worden aangevraagd voor dezelfde reis met hetzelfde boekingsnummer.
· Met betrekking tot het uitkeren van een Restitutie geldt dat precies alle reiselementen gelijk moeten blijven, deze reiselementen omvatten onder andere (maar niet uitsluitend):
o De bestemming, accommodatie (waaronder kamertype en verzorging), vertrek en aankomst luchthaven en eventuele transfer.
o Het reisgezelschap dient ongewijzigd te blijven in specifieke personen en in grootte.
o De reisdatum, -duur en periode dienen ongewijzigd te blijven.
o Het vluchtnummer en de vluchtklasse dienen ongewijzigd te blijven.
· De KRAS Beste Prijsbelofte geldt niet op reeds gemaakte boekingen vóór of na de Boekingsperiode en is niet van toepassing op losse vliegtickets, Vakantiehuizen, Wintersport, Zeecruises en Segmentboekingen (samengestelde reizen).

De uitslagen van de Kraswedstrijden vind u op Prijswinnaars en klik hier voor de voorwaarden van de Kras Cadeaubon.